söndag 18 september 2011

Coola Ola

Vi skypade med vår nya kusin idag. Han sa inte flasklock, men det sa hans speedade storasyster på 2 år. Hon sa många flasklock och det gjorde hennes pappa, tillika min bror med. Konstigt nog eftersom de två varit uppe och gjort ingenting vettigt från 1 till 5 i natt. Fast jag tycker ju det är lite skönt att höra att lillbrorsan också får tvåbarnsstraffet. På klassisk manér mitt i natten. Har något svagt minne av att jag hade en ylande Filippa som kramade strypgrepp på mig när lillsyrran skulle ammas, så där mitt i natten. Tjoho, när man ändå inte har bättre saker för sig.

Lille kusinbebisen var så där pytte-pytteliten man är när man bara är en vecka gammal. Vi såg honom knappt på Toras axel. Lite svart hår stack upp. En gång öppnade han ögonen och såg rakt in i kameran. Ola heter han.

Filippa och Emelie sa inte mycket de heller. Filippa fick pinsamhetsfnitterattack när Thomas, den showaren, drog igång och sjöng a-ramp-pam-pa. Iben bankade glatt i bordet och lille Ola brydde sig inte flasklock. Emelie sa hej och visade en broskbit från en squid. När vi stängt av skypen sa de desto mer.

Filippa sa att det var trevligt att Iben ropade på henne flera gånger fast hon inte kunde säga Filippa ordentligt. Emelie sa coola Ola. Så, nu är det klart. Vi har fått en cool kusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar