söndag 8 januari 2012

Eländes elände

Grabbförkylnng i all ära men här betar jag av sjukdomar på löpande band. Knallfall magsjuk i onsdags. Måste ha ätit nåt konstigt. Frös och skakade, hade feber och tillbad porslinsguden. Torsdagen gick till återhämtning och så jobbade jag fredag. Mina lediga dagar med mamma och pappa gick till att de fick ta hand om mig och mina barn. Barnen var supernöjda. Ännu mera mormor och morfar för sig själva. Jag hade dåligt samvete.

Fredagkväll blev superskön med tårna i sanden på Bora Bora i Batu Ferringhi, sen började näsan droppa när jag gick och la mig. Det gick bara inte att sova, näsan var som en kran och förkylningen ett faktum. Förkylning brukar ju inte hindra utflykt men den här klubbade till totalt, med feber och allt så Martin fick ta barn och svärföräldrar på lördagsutflykt till Tropical Fruit Farm själv. Filippa kom hem nöjd med massa ny kunskap om frukter och jag trodde jag hallucinerade när hon sa att man kan plantera toppen av annanasen och få en ny planta men De andra vuxna konfirmerade sen att det inte var någon rövarhistoria så i våra krukor tomma från tomatplantorna ska vi prova och plantera toppen och hoppas på bättre skörd än tomatsatsningen. Sex plantor gav 50 blommor och fyra tomater.

Imorse vaknade jag bättre även om jobbet får vänta en dag. Krafterna måste tillbaka lite bättre. Tyvärr åkte mormor och morfar vidare i morse till en vecka på Borneo innan de åker direkt hem till Sverige så vi får umgås i sommar istället. Som tur var började skola och dagis i dag så jag får vila upp mig i fred och Martin kunde dra till jobbet.

Han behöver också vila upp sig. Skött skutan de senaste dagarna och i helgen mufflade han halvsur runt som om jag sett till att bli sjuk på vilje. Fast hade jag det hade jag sett till att få nån sjukdom som fick mig på sjukan. De ska vara rätt lyxiga och ompysslande här har jag hört. Puffar kuddar och serverar eftermiddagskaffe.

Om inte annat så är det dags att repa sig och fixa i ordning försäkringskaoset här efter krocken. Martin sa nåt om att försäkringen inte gällde efter som han körde och inte står som försäkringstagare så vi får betala för uppiffningen av Myvin och reda ut hur hans namn kunde halka bort från försäkringsbrevet. Och, kanske reda ut hur det egentligen går till här i Malaysia? Pust, inte lätt att vara utänning i denna värld där alla gör olika.

Sen ska jag ta mig en titt i kylen och se vad som behöver fyllas på. Ingen aning hur de andra fått mat i sig de senaste dagarna, men det har helt uppenbarligen löst sig för de var pigga och glada allihopa. Först måste jag sova bort den sista snuvan och få kroppen att stå rakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar