fredag 6 juli 2012

Sportsday

Så blev det Sportsday. Det regnar mycket nu, det är som hela himmeln måste göra av med överflödet som den byggt upp efter långa veckor med Haze. Passar så där lagom dåligt för skolan som ska riva av ett gäng sportdagar, springdagar och simgalor.

I onsdags fick de till Keystage 1's sportdag. Deras springtävling hinns inte med innan skolan slutar för detta läsåret på onsdag.

Det fick bli på Soccer Experience borta vid Gurney Beach. Där finns det tak över fotbollsplanen av konstgräs. Där är tyvärr dåligt med plats för föräldrarna att heja på så jag kom bara sista timmen och hade stort sjå att få till foto genom hönsnätet.

Tidiga morgonen ägnade jag mig åt att storshoppa allt i renjöringsväg på Tesco. På Sumathis uppmaning, så hon kan storstäda, stortvätta och totalsanera vårt redan fläckfria hem när vi turnerar Sverige om en vecka.

Ny strykbräda borde jag också ha köpt för det klappade ihop nästa dag. Knappa två års intensivt strykande var vad den tålde. Men, då pratar vi intensivt strykande, mycket mer än vad jag gjort sammanlagt i mitt liv.

Till lunch kom Filippa nöjd hem och hängde upp den nya medaljen bredvid förra årets. Sen bakade vi chokladrutor och väntade på att Emelie och Lucia skulle komma med dagisbussen så vi kunde fika och leka. Sista lekträffen antagligen innan Lucia flyttar hem till Danmark.

Jag fick vänta en bra stund till på kaffe med mamma Henriette för himmeln hade öppnat sig igen och bara vräkte ner så inget paraply i världen kunde stå emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar