tisdag 1 mars 2011

Lyxtisdag

Man har vissa skyldigheter och åtagande som hemmafru, och jag har hittills misskött en viktig bit totalt: skönhetsbehandlingar.

Man ska ju ha kalendern fullbokad med piffingar från topp till tå (vi tittar ju trots allt på Solsidan, vi med). Så när vi bytte dag på mandarinlektion igår då knallade jag rakt in på första bästa skönhetsklinik på Gurney Plaza (tja lite tråkigt att hålla sig i shoppingmallen men jag var där och handlade mat, så det var enklast).

Det fina med Malaysia är att man inte tokplanerar som i Sverige så det var inga problem att få en tid kl 11 nästa dag. Fast inte tidigare, för de vill inte masa sig till jobbet i svinottan som toksvenskar gör. Sent jobbar de däremot gärna men det funkar inte med mina 'arbetstider'.

Mig gjorde det ingenting att de öppnar sent eftersom då hann jag simma en halvtimme i poolen efter att ha vinkat av tjejernas bussar. Massa längder bröstsim och en knapp längd crawl innan jag sjönk till botten (hrm, den där crawlskolan jag gick i för 10 år sen kanske ska återupplivas?).

Det var en perfekt morgon för lite mamma-lyx. Emelie hade falsk krupp-attack i natt så det blev lite taskigt med sömnen där på golvet bredvid henne. Det var först när jag drack morgonkaffet jag kom på att jag kunde ha släpat in en madrass från ett av gästrummet istället för två stora kuddar från lekrummet. Man är inte så smart när man är trött och ens barn andas dåligt. Hur hon nu kunde få krupp i detta klimat? Trodde det var kylan och den torra luften i Sverige som ställde till det, men det visade ju sig vara fel.

Det var i alla fall ingen större fara med henne, det var en light-variant. Hon somnade om efter en halvtimme och slutade väsa en stund senare så jag sov egentligen helt ok med timmar, de var bara lite obekväma....

Men, bekvämt var det på skönhetskliniken. Började med hälsobringande te, fotbad där jag fick skrubba mina ben lite själv (?), byta om till en tubklänning och sen var det in i halvkoma i nästan två timmar med alla möjliga krämer och massager. Kunde knappt vakna när det hela var klart men då fick jag nåt uppiggande hälsote så ögonen och näsa spärrades upp samt sniffa någon citrongrasdoftande ånga ur en gryta. För att avsluta det hela fick fötterna sig en omgång till i en fiskdamm. Första kunden på dagen så fiskarna var hungriga och jag har nu världens lenaste fötter.

Och, nej jag ser inte 25 år yngre ut men jag känner mig som 25. Tur de sa att jag måste komma tillbaka om två veckor igen. Självklart, man vill ju inte missköta sitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar