torsdag 7 april 2011

Disco

Igår var det skoldisco på St Christopher's. Samlingssalen var piffad med discokulor och världens musikanläggning var uppkopplad. Ute på planen kunde man köpa pizza, läsk, jos, öl, vin - och drinkar! (alkobordet drar tydligen in bäst med pengar och det är skolans Forbissea-barn glada för, för då kan de åka på fler tävlingar runt om Asien)

Det var slutet-av-terminen och invigningsdisco för den nya skolbyggnaden. Skinande fint hus som eleverna guidade runt oss i. Filippa går inte i den byggnaden. Hon har i för sig fått mycket större klassrum sen de tog den nya byggnaden i besittning men förskoleklassen, eller reception som det heter här är kvar i de gamla envåningshusen. Hennes klassrum är precis bredvid sköldpaddedammen.

Jag fick en supersvettig halvtimme när jag stod i pizzaståndet och lassade ut pizza till hungriga barn och vuxna. Sen fick jag i för sig en supersvettig halvtimme på slutet också när trött Emelie och jag svängde runt på dansgolvet. Jag svängde och Emelie satt skönt i min famn.

Filippa såg vi inte mycket av. Hon hängde med klasskompisarna. Kom och hämtade pizzakupong ibland och lite pengar för shoppa lysande armband men annars var hon om runt överallt med sina små kompisar. Det var annat än Haloween discot i höstas, då hon inte gick en meter ifrån mig. Fast då pratade hon ingen engelska och kände knappt klassen.

Jag och Emelie åkte hem först. Det är ju trots allt dagis i dag igen. Martin och Filippa kom strax efter. Nu har Filippa precis kommit hem eftersom de alltid slutar tidigt sista dagen på terminen. Så vi ska ta sushilunch och inleda två veckors lov. Ikväll blir det fest igen. Salma från Mexico i Filippas klass ska flytta vidare till USA. Hon ska ha hejdå-kalas på leklandet Adventure Zone i Batu Ferringhi.

Det är Filippa som är partypinglan i vår familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar