fredag 2 mars 2012

Värsta ovädret

Vi har häftiga oväder hör på Penang. Man ser fronten komma in från havet, vinden viner, blixtar lyser upp himmeln och det smäller så man hoppar högt. Som tur var varar de inte så länge även om de är häftiga skådespel. Kort och intensivt.

I förrgår kom det värsta hittills. Det blåste så mycket att vatten bubblade in genom balkongdörren. Tänk, nu har vi även fontän inomhus! Jag fick ta hand om rejäla pölar i sovrummet och vardagsrummet också. Det var bara att slänga ut alla ful-handdukar vi hade. Jag fick inte upp tvättstugedörren för vinden så jag kunde inte hämta in mopp och spann. Åskvädret var precis ovanför oss, så det både small och blixtrade samtidigt när jag sprang omkring och torkade pölar samt tog avstickare till barnens rum. Fast de bara sov. Martin var på off site på Hard Rock hotel.

Sumathi undrade om jag haft poolparty när hon kom igår och såg handdukshögen. Pool, ja, men party, nej. Hon tyckte annars att det var mest otur att värsta ovädret kom just den kvällen Martin var borta. Som om han hade kunnat stoppa det?

Han kunde i alla fall inte stoppa åskvädret som mullrade in igår fem minuter efter vi hoppat i poolen på Hard Rock. Alla for upp ur vattnet, bara svenskarna låg kvar och struntade i ösregnet. Tills badvakten kom rusande vill säga. Röd i huvudet och blåste sitt hårdaste i visselpipan. Åska och bad är i för sig dålig kombination så vi fick hänga lite i baren, lyssna på go musik innan vi tog och åt alldeles för stora portioner på Hard Rock cafe. Baren bjöd på mjölk i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar