tisdag 5 juni 2012

Backblogg

Livet sker på helgerna och de bara svichar förbi. Det händer grejor varje dag faktiskt, men är det inte fredag, lördag eller söndag kan vi omöjligt komma ihåg vad som hänt två dagar senare. Det man inte kommer ihåg har inte hänt. Då är det bra med en blogg och nu har jag backblogg för framtida minnen.

Så låt mig tänka. Förra helgen var det Taska Nania Sportsday. Stor händelse, så det minns jag. Jag gjorde mikrofondebut, Martin gjorde taska-nania-pappa-lekardebut eftersom han var i LA förra året när det begavs sig. Emelie och Filippa hade roligt, precis som alla andra barn i Japanska skolans gympasal. De flesta vuxna såg rätt slitna ut efter en timmes intensivt lekande och stojande. Då var det bara två kvar. Men vis från förra året hade jag med en hel termos kaffe med mjölk.

Måndagen efter hade Emelie kompledigt men jag jobbade så hon fick vara på sin favoritplats på jorden, hemma hos Emma på Gurney Beach. Filippa kom efter när skolan slutat men bussen var för tidig så Vildana och barnen missade henne vid hissarna och Vildana fick hjärtat i halsgropen och var tur och retur LOOC med taxi utan att ha en spänn på fickan när Filippa stod lugnt utanför deras dörr och väntade. Allt gott, slutet gott och jag fick ursäkt att sluta en timme tidgare och dricka kaffe på Gurney Beach.

Resten av veckan går absolut inte att minnas. Det blev fredag igen. Vi åkte till Bora Bora i Batu Ferringhi. Det regnade lite men vi vägrade ge oss och vi vann så middagen blev med tårna i sanden. Lördag blev träning för de vuxna, mandarinen var inställd för det var helgdag. Det var nog sultanen som fyllde år. Vi traskade upp en bit för Penang Hill på eftermiddagen. 45 minuter upp, bada fötter i litet vattenfall och sen 45 minuter ner.

Nere runt Botaniska trädgården var det Pesta Bungha (i år igen) och vi slog till på lite växter (i år igen). Sen kom äntligen belöningen för två svettiga timmar i djungeln, färsk fruktjos. Vi tjejer var fega och tog mango, Martin var våglig och tog papaya, annanas och muskatnöt utan hallunicationer. Vi åt orange jackfruit som var supersöt. Hemma igen blev det svalka i poolen och Emelie var helt slut, hamnade helt ur gängorna och somnade. Så kvällsmat på Northam café blev hämtmat från Mr Pot's för tre på havsbalkongen.

Söndag var dansfri så vi satsade på bilfri förmiddag nere i Georgetown. Började med indisk frukost och sen lullade vi omkring på de två och en halv gatorna som var spärrade för trafik. Folk cyklade och gick och fotokompisar drog fram i klungor. En och annan moppe irrade sig in men tjejerna kunde köra sparkcykel mitt på gatan, mitt i Georegtown.

Sen blev det måndag igen och det gick upp för mig att Emelie hade lov. Så nu har vi lov. Lov kommer man ihåg (i alla fall efteråt) så det får bli ett eget inlägg när det är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar