fredag 29 juni 2012

Macalister Mansion

Hellskotta, hazen kom tillbaka i natt. Nu är det gråvitt ute igen och vi ser knappt låtsasfyren på Straits Quay.

En disig morgon är bra för en sjusovande familj som vill jogga i Botaniska trädgården. Det tar då lite längre tid innan det blir för varmt för fysisk aktivitet. Vi hann jogga en lilla rundan och gå en stora innan det blev för kvavt och klibbigt.

Joggning bygger hunger, så vi tog varsin jordnötssmör- och bananpannkaka på marknaden. Lite limejos på det och sen shoppade vi loss på tropiska frukter och vanliga grönsaker. Mangosten, mango och vattenmelon finns på fruktfatet idag.

Att jag sjusov i morse berodde på att jag hade girl's night på Macalister Mansion med mammorna från klassen. Skolavslutning med sexrätters fine dining med europeisk touch. Det blev dry martini till. Nytt för mig och funkade faktiskt bra även om jag bara fick i mig halva.

Macalister Mansion är ett av de nya tjusiga inneställena på ön. Öppnade för en dryg månad sen. Vår lokal-japanska mamma har stenkoll på alla bra ställen, så fixar hon så vet man att det blir tjusigt - och sent. Då skippade jag ändå att åka vidare till Libary på SQ och mingla med några av skolans gympalärare, Mr Yang och Miss Oona. Då hade det inte blivit någon morgonjogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar