fredag 5 oktober 2012

Rosa igen

Sista rosa bandet halabaluns på E&O för mig- och det känns bra. I år började de innan utsatt tid(!) och hade med seriösa inslag, som den faktiska cancern som välgörenhetsfrukosten faktiskt gäller. Inte för att nån var så sugen på allvar och dödlighet, utan mest på fnitter, frukost och champagne, men har man nästan trehundra kvinnor under samma tak så kan man ju få ut ett budskap eller två.

Även om de mest sitter och tänker på mat. De flesta rosa damerna i den stora balsalen har ju varit uppe tidigt, försett barn med frukost och  fått dem till skolan. Utan mat och kaffe. Så eftersom kaffesuget var ohämmat så pajade ena kaffemaskinen och det gick inte att få fin-kaffe på ett bra tag. Först när det var dags för modevising fick jag tag på en kopp java. Men, den fick stå och kallna för Vildana gick catwalk och jag hade med en halvt fungerande fin-kamera som inte tåler sin blixt så jag var tvungen att vara nära scenen för att fånga alla vackra kvinnor på bild.

Annars fokuserade jag mest på lyxvaran franska ostar, lite småprat och tänkte på att nästa gång jag sitter i en balsal så kan jag bra gärna tänka mig en seriös jobbkonferens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar