tisdag 22 november 2011

Jag skulle ju klippa håret

Jag skulle ju klippa håret idag. Och träna. Och handla frukt på marknaden för besök av Phong med familj ikväll. Sen skulle jag druckit kaffe och läst dagens tidning på Coffeebean borta vid Gurney Beach och tittat ut över havet.

Så blir det inte. Filippa vaknade med feber. Så hon ligger loj här hemma idag och slötittar på Disney channel. Det blir ingen lekdejt med Emma och Kenan i eftermiddag heller. Det drabbar även Emelie som kom iväg fin i sin nya kinesiska klänning sydd i malaysiskt batiktyg till dagis. Darren ska fira sin födelsedag idag.

Vad som blir av blir kvartsamtal, eller utvecklingssamtal eller vad man nu kallar det lilla mötet mellan lärare och förälder som man har en gång per halvår för att få veta ur det går på skolan. Parent teacher conferance heter det här. Låter urtjusigt och som om det krävde kostym.

Det blir av vilket fall som för det är ont om tidsluckor fram till jul med lite mer jobb än vad jag hade tänkt, engagemang i föräldrarföreningen, plugg, födelsedagsfirande och förberedelser för nästa omgång besök från Sverige.

Igår kväll åkte farmor och farfar hem till Öland och till Lucia kommer mormor och morfar.

Så när jag och Filippas lärarinna, Mrs Dhillon pratar skolarbete så får tjejerna sitta på trappen utanför, hålla varandra sällskap och spela på paddan istället för att lekorgie hemma hos Emma, hennes Barbies, Pet Shops och all the other goodies.

Middag med Phong blir också av. Han kommer hela vägen från USA och vi har inte sett honom på fyra år. Men, jag får se ut som en slashas i håret ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar