torsdag 17 november 2011

Så här kan man också se på saken

Jag fick skäll imorse av Emelie när jag skjutsade henne till dagis.
- Varför får inte pappa köra mig till dagis?
- jo, men...
- Du kan inte bara kör mig hela tiden! Du får dela med dig!
- ja...

Så kan man ju också se på saken, att det är jag som är taskmörten och roffar åt mig allt det roliga och inte expatjobbet som tar all tid.

Och en annan syn på saken kan man ha när det gäller restaurangval. Vi firade Martins födelsedag igår på Chin's, öns finaste krog. Supergod kinesisk mat. Barnen gillade det också. Framförallt ankan som man fick rulla in med tjusiga gurkstavar och strimlad mild purjolök i tunna risbröd. Tacos de lux. Men, när det kom till efterrätten då brast det. Stora tårar trillade ner för kinderna på Filippa när vi fick vattenkokosnötter och vit tång i lättsötat vatten och små sumpiga kakor gjorda på bönor. Vi vet ju sen länge att Malaysia inte är ett efterrättsparadis, men på nåt sätt glömde vi det igår och antiklimaxet blev totalt. Då kan man också ha en helt annan syn på saken och tycka att McDonald's är bättre än lyxkrog. Där finns ju glass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar