måndag 24 september 2012

F1

F1-cirkusen var i Singapore i helgen, och vi var där. En fjärdedel av Penangs svenskmaffia var där och halva Europa. Martin tittade på bilarna som rejsade runt i centrum och jag såg Kate Perry igår, när finalen var klar. Imorse fick jag veta att Vettel vann, för det såg Martin på tv:n när han kom tillbaka för skiftbytet på hotellrummet.

Det var bra drag på konserten. Varmt, men så är det ju jämt. Äntligen fick jag ett ansikte på radiodängorna jag hör när jag är ute och kör här hemma på ön. Oj, oj, det är visst mycket Kate Perry som spelas på de engelsktalande kanalerna.

Vi kom även högst upp på Marina Bay Sands och fick se ut över staden, genom glasräcket. Och ner över staden. Inget för den höjdrädde, känns som om man kan vika tårna över kanten. Mycket tunnelbana blev det och jag upphör inte att förvånas över renheten, tystnaden, alla människor och hur lätt det är att ta sig fram. Alla shoppinggallerior och all lyx gör mig också storögd.

Mellan varven vilade vi trötta ben vid poolen. Vi bodde på Hard Rock på Sentosa och hotellet var super förutom att ac: n lät som en skördetröska och varmvattnet nådde inte riktigt fram till vårt hotellrum. Tur vi alla kan sova utan kyla och duscha utan värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar