onsdag 12 september 2012

Nivå 3

Jag har kommit till nivå 3 i spelet värmehantering i tropikerna! När vi först kom hit stirrade jag storögt på de lokala morsorna och de rutinerade inbodda expatmammorna. De hämtade på skolan i jeans eller tajta långbyxor. Mitt på dagen, i gassande sol utan en vindpust.

Själv var man marinerad i svett i sin vidaste fladdrigaste klänning som var så kort så rumpan skämdes. Men, det handlade om överlevnad. Blev det panik drog man på ACn och satt och flämtade sig själv till normal kroppstemperatur.  Jag tror jag duschade kallt i hela tre månader och undrade varför alla tjatade om att kolla så det fanns varmvatten i varje badrum när jag skulle leta lägenhet. Varmvatten i duschen behövdes då helt uppenbart inte. Som tur var kunde jag inte välja, det kom med i paketet.

Men, så tog jag mig till nivå 2. Varmvatten i duschen visade sig väldigt nödvändigt och ACn fick mig att hacka sönder tänderna på natten. Fläkt och varmvatten blev nödvändigt. Ibland blev det faktiskt för kallt på natten så fläkten fick vila, men långbyxor utanför AC-kylda lokaler, icke.

Tills nu. Jag är där och på onsdag tänker jag ta mig officiellt till nivå 3. Jag ska hämta mina dofsingar i mina tajta, långa varma tomatröda mangobrallor.Rutinen ska visas upp med klack och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar