onsdag 19 september 2012

Onsdag

Vi vaknade tidigt i morse. Så där tidigt så man inte orkar titta på klockan. Inte gick det att somna om för det var dunder och brak och ljusflimmer utan dess like. Det höll på i en evighet tills väckarklockan ringde och vi var tvungna att stiga upp. Då blixtrade det bara. Snacka utdraget åskoväder.

Barnen var helt oberörda. Svårväckta som bara den. Filippa sover sin andra natt i eget rum så hon var extra trött. Första natten var väldigt spännande och hon for upp med ett stort leende på läpparna när jag rasslade i gång i köket. Men varken det, eller maratonåska fick liv i henne i morse.

Hon är nöjd med flytten. Och sträng. En bild på ett monster som säger 'knock, please' sitter redan upptejpad på dörren. Dörren är mest stängd och Emelie är förtvivlad. Hon tycker inte att det här är nån bra idé. Hon vill inte ha något eget rum och ser extra mycket fram emot kommande besök för då har Filippa lovat att flytta tillbaka. Faktiskt vore det bra med mer besök, gärna hela tiden.

Martin lämnade hemmet med visdomsorden 'då var då, nu är nu och sen blir sen', när jag vinkade av honom vid hissen (i pyjamas och med en kopp te i handen och som ett stort frågetecken).

'Sen' blev sent idag, men till slut lyckades jag kicka igång min lediga dag med springintervaller på de två löpbanden nere i gymet. Som vanligt var ingen annan där så jag hade hela lekrummet för mig själv. När jag var färdigvallad var jag tvungen att ta tag i 'då', som visade sig bara vara då och inte nu.

Mitt bankomatkort funkade inte igår i nån av bankens två maskiner på Gurney Plaza. Kortet blev utspottat utan att jag änns hann trycka koden. Alla andra fick fint sina pengar. Jag fick bara ilskna lappar om att ändra PIN-koden.

Då blir man lite nervös och tar sig till banken så fort man bara kan. Slipad som jag är gick jag först fram och provade kortet en gång till inne på banken på Burma Road och, självklart, funkade det perfekt. Så 'nu' blev kaffe och lite plugg på CoffeeBean över gatan.

Inte så lätt att plugga utan kurslitteratur men Bokus har mailat att paketen är på väg. Får se hur det går, de kan vara på väg så länge att det hinner bli jullov och ny termin. E-bok vore super.

När kaffet var slut så var det dags att åka till skolan eftersom jag skulle inom restaurang Strada och beställa lunch. Nästa vecka ska en skolmamma, Sapur dra igång sin cateringverksamhet igen efter att ha hållit det på is för mannen har varit med om en olycka. Så jag behövde lämna barnens matlådor till henne och då vore det ju smidigt om Strada kunde hjälpa mig. Tji, fick jag. De har stängt på onsdagar men det löser sig, de får Nando's rester i nån annan låda.

Jag kom då i väldigt god tid till skolan men hittade en fjärdedel av mororna redan på väntbänken så det blev lite tjitttjatt om ditt och datt tills alla barn var insamlade. Givetvis hade jag långbyxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar