lördag 27 april 2013

Och hur hamnade jag i den här jäkla djungeln?

I Sverige småfryser man mest hela tiden - i Malaysia småsvettas man.
Här ser jag upp till folk - där är jag huvudet högre och tittar ut över dem
Alltid boka bord och nu också slot-tid på restaurang - kommer när man är hungrig, folk äter ändå fort och drar. Ingen skulle nånsin be dig gå, om du fick för dig att sitta kvar och ha extra trevligt.
Så skönt, folk håller tider - Vaddå tid?
Jädrans vad de älgar på när de är ute och går. Jag blir omsprungen. - Vaddå gå?
Ahh, sol och så vänder de sin bleka nuna mot solen med ett fånleende - Usch sol, tänker jag och vänder ryggen till. (Skuggan var för kall)

Och det värsta av allt, efter att inte änns varit en timme på svensk mark så är det som om jag aldrig varit borta. Hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar