onsdag 29 maj 2013

Emelie & Nina

Filippa har äntligen vågat fråga Mihika om de kan leka efter skolan, en play date. Mihika började i klassen efter nyår, så jag har inte hennes mammas nummer men samma dag som Filippa fick frågat sprang vi på varandra vid pick up. Idag blev dejten av, hemma hos Mihika. Två glada tjejer gick tätt ihop in i huset efter Mihikas mamma.

Jag och Emelie fick en eftermiddag bara hon och jag. En glad tjej till. Vi tog sushilunch på Gurney Plaza. Fin-stället, och halva skolan var där också. Andra halvan var på SushiKing där vi annars brukar onsdagsluncha. Vi satt nära, nära, åt så magen stod i kors, pratade om ditt och datt och hade väldans trevligt.

Sen utförde vi ärenden i rasande fart. Nya flip-flop, de gamla utslitna gick direkt i närmsta soptunna. Nya skolskor för gympa. De gamla har varit för små länge och nu går det bara inte längre. Sex veckor kvar innan terminsslut. Typiskt. Även jag behövde nya gympadojor, sulan föll av på förra boot camp-träningen och även om hål på tån luftar skönt, så får man fatta när skon är slut. Pennor, böcker och filmer fick vi också till, sen blev det window art på fjärde våningen och matköp i källaren.

Klockan närmade sig att hämta Filippa för simlektion. Jag manade på Emelie och vi swischade igenom Coldstorage. Hjälptes åt att samla ihop varorna. Effektiva och väldigt snabba. Hopp in i bilen och fem minuter innan bestämt tid för hämtning swischar vi in framför Mihikas hus.

Ner kommer tjejerna, vi tackar så mycket, småsnackar och in med Filippa i bilen. Mihikas mamma tyckte vi var tidiga, men jag sa nåt om att trafiken flöt bättre än väntat, tittade på klockan och tänkte vi hinner i tid till simningen utan stress. Ut på Jalan Utama igen och mot Gurney Beach. Precis när vi svänger in på Gurney Beach tittar jag på bilklockan och ser till min stora förvåning att vi är en timme tidiga.

Jag snuvade tjejerna på en hel timmes lektid! Oj, aj, illa. Inte konstigt Mihikas mamma tyckte vi var tidiga! Filippa tröstade med att de ändå precis skulle byta lek, så det var inte så farligt. Jag skämdes värre och det blev en ice blended på Coffee Bean. Vi inviger ändå varje lov med en ice blended och nu har vi ledigt i dagarna två. Mid-term

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar