onsdag 6 oktober 2010

Pink

Idag åkte jag med min australiensiska granne, Jo på IWA's (http://www.iwa-penang.info/) välgörenhetstillställning på E&O hotell (http://www.e-o-hotel.com/). Det var en rosa tillställning!

Synd jag glömde kameran (la upp en suddig mobilbild på Facebook) för där gick runt 120 rosaklädda kvinnor i en stor balsal med stolar pyntade med rosa rosetter, isskulpturer, en stor rosa scen och massor av runda bord med rosa blommor och rosa ballonger. Pink, pink, pink.

Välgörenheten gällde så klart bröstcanser men där var inte mycket snack om varken cancer eller bröst. Det sistnämna är väl egentligen inte så konstigt med ett rum mest fyllt av anglo-saxiska kvinnor så nån klämma-på brösten-utbildning hade jag inte förväntat mig men lite allvarliga ord och information hade varit på sin plats.

Här var det shopping, silent auctions, lotter, helande oljor, smycken, massa god frukost, sång, lektion i muffinsdekoration, champagne, cosmopolitans, smink och modevisning som gällde.

Det var både modeller och IWA-medlemmar som gick fram längs run way:en. Angela från min malay-klass var klart snyggast! Wow, vilken fin silvertunika hon bar upp. Tanterna jublade. Sötast var de tre omfångsika damerna från styrelsen som svängde fram i glittrande chiffongkänningar. (Med den uppvisningen förlät jag deras dåliga fokus på varför vi egentligen var där.)

Jag köpte ett gäng lotter och hoppas på att jag vann en week-end på E&O. Vi fick tyvärr lämna innan dragningen för St Christopher´s slutar vid lunch på måndagar och man kan inte låta en 4-åring stå ensam och vänta utanför skolan för en natt på öns anrikaste hotell...

Men, visar det sig att jag vann så tar jag Martin med mig och njuter old colonian style i Strait suite så fort vi får besök från Svedala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar