tisdag 16 augusti 2011

Jet lag

Vilken jet lag vi fick! Nu efter tredje natten på Penang så börjar vi få ordning på oss själva efter två snurriga klarvakna nätter och två trötta, sega dagar. I för sig mest jag som var trött på dagen med molande huvudvärk, illamående och ingen aptit. Ungarna körde på som vanligt. Fattar inte hur de kunde vara så vakna och hungriga även på natten. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så jet laggad!

Efter det sagt måste jag ta tillbaka mitt förra inlägg. Kommer knappt i håg att jag skrev det, men kommer i håg att jag somnade bort några gånger så där mitt i. Därav den dåliga tråden och egentligen inget vettigt sagt. Det vettiga jag ville säga var att vi hade det superduper i Sverige!!!

Och eftersom vi hade det, så slog inte bara jet lag till, utan även brutal hemlängtan så nu gäller det att slänga sig ut i vardagen här igen och börja träffa folk.

Idag börjar vi med att gå till Gurney Beach och ska träffa Emma, Kenan och Vildana. Det är helgdag idag, Nuzul Quran och jag vet inte alls vad det innebär så jag ska ta reda på det. Husbygget bredvid oss bryr sig i alla fall inte på denna helgen, de larmar på lika ljudligt som vanligt (vilket Filippa tycker är bra, 'för allt oljud gör att man vet att man är i Malaysia'). Martins jobb bryr sig inte heller, men dagis gör så Filippa får sällskap i ledigheten.

1 kommentar:

  1. Ok, jag har gjort min hemläxa och tagit reda på vad Nuzul Quran är. Förklaringen fanns bara på malaysisk på Wikipedia så jag körde en google translate på det och vips var det glasklart....not:

    Händelser Nuzul Al-Koranen är uppenbarelsen av händelserna den första av Koranen till Muhammad till nästa etapper som skall slutföras som Koranen som vi har idag. Nuzul Koranen händelser inträffade på natten den fredagen den 17 Ramadan i den 41: a födelsedag profeten Muhammad medan han tillbad i grottan Hira, tillsammans med datum 6 augusti 610. Ordet "Nuzul" betyder ner eller flyttas från topp till botten. När nämnde att Koranen är det största miraklet av profeten betyder det för mycket att muslimer, särskilt de som seriöst letar hemligheter Koranen.

    Verser i Koranen först uppenbarades för profeten Muhammed Allahs genom förmedling av ängeln Gabriel är de fem första verserna av Sura Al-Alaq.

    SvaraRadera