onsdag 24 augusti 2011

Onsdag

Oj, jag har visst satt en ny standard på mitt bloggande: skriva varje dag. Och idag har det inte hänt så litet att det knappt är bloggvärt.

Filippa hade Tabea på besök nästan hela dagen. Jag fick inte packat resväskan till Burma för antingen pysslade jag och Emelie eller så blev jag bjuden på lek-fika i tjejernas rum, vi hade en fem minuters Lantern Festival, vips var det lunch och sen bad i poolen, vips var det fika och sen kom Ines, Tabeas mamma. Vi pratade bort en massa tid nere i lobbyn där tjejerna susade omkring på sina sparkcyklar- Sen åkte vi upp igen och tjejerna bänkade sig framför Cars 2 tills Emelie beklagade sig att filmen var bara alltför lång. Då gick vi till Gurney Plaza, fixade mer dollars hos skumrakskillen och så gjorde vissa av oss sandart.

Andra ringde hyresvärden och beklagade sig över att tvättmaskinen läcker från avloppsröret igen så nu får han sluta tejpa och kommma hit med ett nytt rör, men han kan lämna rörmockaren hemma för avloppet i vasken har slutat läcka. Rörguden ger, rörguden tar.

Sen blev vi lata och käkade kvällsmat på Gyllene Måsen, gick via lekplatsen hem och kom nästan hem innan det började regna. Martin fick käka våra lunchrester och nu, nu ska jag Burma-packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar