fredag 19 augusti 2011

Poola

Jag skippade viktigheterna på viktighetsdatorn och tog tjejerna på poolfika. Barbiemutan funkade i 12 längder, sen blev Filippa badsugen. Emelie badvägrar fortfarande. Hon har inte badat mer än i badkar sen första veckan på Öland då hon doppade sig upp till knäna en kväll. Fast det var nog bara för att kusin Frida badade som hon fick hjärnsläpp och bestämde sig för ett litet dopp. Kallt vil jag minnas.

12 långsamma längder var precis vad min träningsvärk behövde. Nu kan jag lyfta armarna och blogga i hakhöjd om så skulle krävas. Fast det behövs inte nu, vi väntar mest på att Martin ska komma loss ur bilköerna och komma hem så vi kan åka på fredagsmys på stranden i Batu Ferringhi med familjen Barlov. Under tiden roar sig tjejerna med att cykla omkring här inne i lägenheten och leka kompisar (betyder det att de inte tänker kivas?) och jag krämar det sista ur paddans batteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar