lördag 20 augusti 2011

Nära ögat

Det var nära ögat att jag hade blivit tvungen att gå och shoppa en ny mobiltelefon idag. Igår kom det nämligen en sån där frontvind infarande genom lägenheten. Alla dörrar står ju för det mesta öppna så man får skön svalka av vinden. AC-svalka är inte skönt. Lugna vindpustar och fläkt är bäst. Riktigt skönt. Framför allt när man är riktigt varm. Fast det är jag inte nu, för just nu är klimatet löjligt skönt. En såndär 28 grader, molnigt och lite vind. Man blir inte kall, man blir inte svettig, bara skönt.

Lite kylande regn håller också temperaturen i skack och det var just ett sånt litet regn som tryckte in vinden genom tvättstugedörren och tog ett rejält svep runt köket och runt en liten hylla där bla min mobil låg på laddning. Min mobil är rätt tung, men den tjongade i klinkergolvet tillsammans med lite teckningar och Filippas väckarklocka. Väckarklockan klarade sig, men min mobil kollapsade. Den var inte stendöd, den flämtade lite ljus bland tangenterna när jag tryckte, men den gick inte att få igång. Inte på hela dagen och inte på hela denna morgonen.

Inte bra! Måste vara tillgänglig i morgon för då kommer Mr Wong och hämtar Myvin till service. Då ringer han innan och säger 'Miss Nina, I leave office now. See you 30 minutes'. Sen ringer han en timme senare, eller 20 minuter, det beror på trafiken och så säger han 'Miss Nina, I in garage now'. Utan mobil, ingen service och Myvin behöver kärlek. Den är lite rosslig.

Ja, ja bäst att prova igen om SIM-kortet passar min asgamla Ericsson. Nepp, inte nu heller. Ericsson gillar inte malaysiska kontantkort, bara svenska. Så tillbaks med korten igen och varför inte prova trycka på Nokian? Plingeling, den går igång!!!

Jag springer lyckligt bort till Martin som sitter på havsbalkongen och visar att eländet lyser. Ups, titta den vill veta datumen igen. 'Vad är det för datum idag, älskling?' säger jag. Martin tittar på mig lite mystiskt genom sina mörka solglasögon. Sådär som om jag driver med honom. 'Telefonen måste veta', säger jag. Men, innan Martin hinner svara så kommer jag på vad det är för datum, det är vår bröllopsdag!

Tänk, dubbel lycka, jag slipper gå och köpa en ny telefon just idag och så har jag varit gift i 7 år med min Martin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar