tisdag 6 december 2011

Rapport från min bisyssla

I dag har jag torrkört min presentation om Sverige och svensk kultur. Min enda åhörare var hänförd redan vid tredje slajden. Gamla stan lite från ovan en tidig vinterkväll. Lite snö på taken och en blank Riddarfjärd framför Stadshuset. Oh, yes so beautiful. Jag fick hemlängtan redan när jag klippte in den i presentationen. Och alla andra bilder. Men, jösses inte kan man sitta och torka små tårar på jobbet så de sparade jag till balladerna när jag körde hem.

Man blir bra mycket mer sentimental så där när man bor 13 000 km hemifrån, eller sju och en halvdags körning som jag fick fram på google vägbeskrivning. Den roliga slajden fattade inte min åhörare, så den får jag ta bort. Men, däremot kan jag lugnt göra en hel slajd till om vad de nyfikna och framfusiga malaysierna inte få fråga de reserverade svenskarna. Det subtila tipset håll er till vädret var för diplomatiskt. Så, på riktiga körningen så blir det att inte fråga efter ålder, hur mycket pengar man tjänar, kommentera vikt, snacka politik och fördjupa sig i religion. ( men skulle de fråga hur långt det är till Sverige så har ni svaret)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar