onsdag 2 januari 2013

Bye bye

Familjen Movander sitter på flygplatsen och väntar på flyget till Bangkok. Mormorn och morfarn har precis stigit innanför dörren. Martin och tjejerna är på väg till simlektionen på Gurney Beach. Jag kan inte bestämma mig om jag ska ta en liten tupplur eller läsa bok. Ligga raklång ska jag i alla fall.

Vi har haft fyra roliga dagar med Ville, Ebba, Åsa och Jocke. Mycket lek, mycket snack, små utflykter, somna sent och sova länge, men inte rikigt tillräckligt länge. Så trött och så glad.

Myggbett från Spice Garden har vi fått. Svalkat oss på det rena, moppefria Straits Quay, käkat indiskt nere i sjaviga UNESCO-myllret, spanat fiskarna på Bali Hai och fikat stark latte på Edelweiss medan en gulaktig kackerlacka vilade på min sko. Penang har värmt upp Pekingankorna och vi ser dem i Sockholm nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar