måndag 7 januari 2013

Organismer

Inga djur har jag sett idag. Slitit som ett djur har jag gjort i gymmet. Allt för skidsäsong 2014. Inte byggs det några anja-lår eller madonna-armar, jag blir mest bara smalare och tunnare. Inte fyskam det inte, men några pumpapuder-ben går bara inte att få till i tropikerna. Även om jag har gym i huset och massor av tid. Det är helt enkelt för varmt och fuktigt. För tropiskt helt enkelt.

På djurfronten har vi i för sig levande organismer i vårt badrum. En jättemögelfläck lever och frodas. Det har den gjort sen början av november. Antagligen längre, men det var då den gröna alien-bubblan blev synlig bakom takhyllan. I december började den droppa. Jag undrar när ungarna kläcks?

Imorgon kommer hyresvärd Antonio med sin rörmockare för att ännu en gång inspektera skadan, klia sig i huvudet och fundera på vad de ska göra. Har vi tur kommer de även på vad de ska göra. Men, jag tror det tar nåt besök eller två till innan möjlighet till lösning är nära. Vilket fall som, nu tänker jag borsta tänderna vid Martins handfat. Vill inte få oväntad morgondusch av alien-bebisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar