måndag 21 januari 2013

Kid's special weekend

Det var barnens helg. Blir så när pappan är på tjänsteresa. Två mot en då vinner två. Så fredagen inleddes med spontansovaöver hos Emma. Barnen var där efter skolan, mamman kom dit efter jobbet och det dracks kaffe och inga barn tittade upp från leken. Pappa Armin kom hem och sen hade vi helt plötsligt beställt pizza och sen var klockan inte så sent men tjejerna hade bytt om till pyjamas och då var det klart. Jag fick gå hem själv till vår tomma våning.

Somnade direkt utan att änns märka att jag var ensam hemma. Martins väckarklocka hade ringt fem, då vaknade mina blå och vägrade somna om. Men, nästa morgon då märktes det. Tomheten, men utvilad.

Frukost i lugn och ro, träna, packa undan gran, läsa tidning och sen lulla till GP för latte innan jag träffade tjejmaffian på Toy's'r'Us. Stället där alla kalaspresenter inhandlas på den här ön. Emma gick till sitt kalas, vi hem för lunch och sen till Soccerexperience för Emelies klasskompis Riyas femårskalas. Emelie tittade på, Filippa lekte, jag snackade skit med mammorna och vi blev alla genomsvettiga. Filippa blev kolsvart av konstgräset och Emeli blå på tungan av godiset.

Det blev en väldigt loj och tidig lördagkväll med film och popcorn. Tidig söndagmorgon och sen kom det önskemål om leklandet på Queensbay mall, så det blev häng på köpcentrum. Inte min favorit, men det leklandet har den fördelen att man kan lämna barnen där och gå iväg och göra sina ärenden själv.

Jag pimplade kaffe på Kaffebönan och tog tag i hemvändarlivet. Sökte jobb och mailade mäklare. Myssurfet på hemnet är över och det är dags att göra sig attraktiv igen på arbetsmarknaden. Tur jag har bloggat i snart tre år, så orden flyter. Introbrev, inga problem. Innehållet i cv:t är väl lite skralare men innehållet i livet har blivit destu större.

Innehållet i plånkan jobbar Martin hårt på att tömma i US. Rea på vinterkläder och 'Allt är så billigt, jag tror vi behöver utehögtalare'. Jaha? Vadå, för att få upp pulsen när du skottar snö nästa vinter? Eller till sommarens enda ljumna utesittarkväll när myggen har röjkalas på mina ben och jag flyr in i köket?

Kid's special weekend, men Dad's special week tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar