torsdag 9 juni 2011

Effektiv

Som sekreterare i PTC så är ju det självklara uppdraget att skriva mötesprotokoll. Från varenda lilla möte eftersom 'transparancy is important'. Och det är bra för då har jag något viktigt att göra och håller uppe den viktiga kompentensen att skriva mötesprotokoll. Det är mycket bra att kunna som ingenjör (varför fanns det inte nån 5 poängskurs i det? Mycket mer användbart än Fourier-serier). Det är nog faktiskt det jag gjort mest i min karriär, skrivit protokoll. Jag borde vara rätt bra på den saken vid det har laget, och snabb. Men, det är jag inte. Snabb alltså. Det är ju så förbenat tråkigt och jag är ju så ruggit lat. Det var ju därför jag blev ingenjör, för att förenkla och förbättra saker så man kan lata sig ännu mer. (Kursen med att eftersträva lägsta energinivå fattade jag direkt)

Så efter en liten trög start i min nygamla karriär som protokollskrivare så har jag förbättrat processen och skriver nu ihop härligheten redan på mötet. Jättebra, jättesnabbt och förbaskat effektivt. Protokollet är klart för utskick med bara tre minuters finslipande efter mötet. Minimal arbetsinsats och tid frigörs till att lata sig ännu lite mer vid poolen.

Eftersom jag inte klarar av att lyssna på ett gäng damer som pratar kors och tvärs, knappa ner på datorn vad de egentligen säger samt själv prata nåt vidare vettigt samtidigt så blir tidsvinsten dubbel. Jag håller helt enkelt käft, mötet går snabbare och ännu mer tid till lata tankar frigörs.

Att jag är tyst i de här sammanhangen är absolut inget problem. För det som skiljer dessa möten från ingenjörsmöten är att man inte behöver dra ur information och trycka ut ansvar. De är helt självgående, gratis och rejält sugna på arbete. Man kan ju tros allt inte ligga i poolen hela dagen, då lossnar nagellacket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar