måndag 20 juni 2011

Gamlaste tjejen

Idag var det min födelsedag! Mer än vad jag själv visste. När jag kom hem ifrån mötet på skolan idag hade Emelie dukat upp till tårtfest runt vardagsrumsbordet. Hon hade flyttat ut alla små stolar från lekrummet och lagt kuddar på dem så vi gäster, jag och ett gäng gosedjur, inte skulle få ont i rumpan. Hedersplatsen hade hon pyntat extra fint och där fick jag sitta med henne bredvid mig. Hon sjöng Happy Birthday och Shēngrì kuàilè för mig men jag fick absolut inte sjunga med. Inte änns klappa i händerna och gunga lite fint fram och tillbaka som hon gjorde. Eller som teacher Norah gör ska jag nog säga...Jag blev bjuden på chocolate cake bakad på gamla europeiska mynt och med sju pennor som ljus. Filippa låg under bordet och var hund.

Så med mina sju år är jag inte längre äldsta tjejen i familjen, Filippa slår mig med sina hundår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar