söndag 19 juni 2011

Testing testing

Testning pågår i hemmafruslabbet. Förberedelserna för den stora Food & Fun Fair:n på St Christopher's school om knappa två veckor är nu i full gång. Efter att ha fått i väg barnen med bussarna tog jag fram två små skålar, ett sugrör och mitt lilla väl gömda paket med Smarties samt hällde upp den sista skvätten morgonkaffe. Jag satte mig vid köksbordet mitt emot klockan och så var det dags för testning av en av de kommande aktiviterna: suga upp Smarties med ett sugrör på tid.

Ok, måste erkännas, ingen skriven testplan och ingen kalibrerad utrustning men det står å andra sidan inget om det PTC's kvalitetsmanual. Efter några repititioner av försöket och några klunkar kaffe att skölja ned de något för söta chokladpralinerna med så kom jag fram till att 20 s min och 30 s max är vårt operationsfönster för stora sugrör med böj utan att bli snurrig i bollen och, inte att förglömma, varken få upp för många eller för få godisar.

I eftermiddag när vi har möte med lärarna på skolan ska jag höra med Sarah vad hon kom fram till.

1 kommentar:

  1. Sarah hade samma slutsats. Beslut togs utanför protokoll på stort sugrör och 20s.

    SvaraRadera