tisdag 3 april 2012

Födelsedag i Cameron Highlands

Fyller man tant, eller halvtant, eller nästan tant eller rättare sagt bara fyrtio så passar det alldeles perfekt att fira det i lady style med afternoon tea, high tea och allt annat tjusigt i Cameron Highlands på gamla anrika Smokehouse.

Martin hade fixat överraskning och ända in till sista svängen hade jag ingen aning om vart vi skulle. Visste bara att vi skulle vara borta i dagarna tre. Så rejält firad har jag blivit. Även via Skype, sms och Fejan.

Fast från början visste jag inte något alls, men eftersom jag tjatade om att boka bord på Penaga hotell så fick Martin avslöja halva hemligheten och sen var han ju tvungen att tala om för mig vad jag behövde packa så där rök en kvart till, men själva hotellet höll hela vägen.

Vi hann även plocka jordgubbar som vi åt upp nästan på direkten, kolla in Boh´s tefabrik, djungelvandra upp till vattenfall, lulla bland teplantorna, dofta på 400 rosor i en rosenträdgård och köra vilse lite här och där.

Varsin morgonträning blev det också. Filippa följde med mig och vi intervalljoggade runt halva golfbanan. Ibland sprang hon bra mycket fortare än mig, när hon fick farten framåt och inte studsade upp och ner på sina gasellben. Ibland var hon tvungen att stanna för att pusta och då fick jag köra armhävningar till hennes stora nöje.

Emelies stora nöje under helgen var att kolla in de två killarna som tömde traktorsläpet på påsar fulla med teblad på Boh. En halvtimme satt hon där, tittade på när de fyllde lyftnätet med sådär tio säckar och sen hissades nätet upp till översta våningen för att börja sin bana genom fabriken. Alltid trevligt att titta på när andra jobbar.

Svalt och skönt var det. Långa tunna byxor och en t-shirt var precis lagom. En tunn kofta på kvällen. Köra runt med rutorna nere och låta den svala vinden fläkta håret. Det är lyx när man bor i tropikerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar