fredag 14 oktober 2011

Halloweendisco

Sitter i soffan med ömma fötter. Det var fullt drag på SCIPS halloweendisco ikväll. Fairy, scary och all utklädning däremellan. Både på vuxna och barn. Lärarna som körde trick and treat och haunted house var bäst. Pizzan och drickan gick som smör i tropikerna och de superfint dekorerade cupcakesen var poppis. Det var även min station glow sticks. Pengaspannen svämmade över med en-ringghitssedlar. Jag hade världens bästa medarbetare, de skötte hela rulejansen de dryga två timmar kalaset varade. Så jag hann äta pizza med Barlovs, inte få panik när Martin fastnade i bilkö och hjälpa till med att styra barnen rätt i trick and treatkön. In och jazza loss på discot hann jag inte, och inte bli skrämd i spökhuset eller piffad med tatueringar och hårfärg i skönhetssalongen. Men, det hann Martin och tjejerna. De fixade nästan hela partyt, när det var en halvtimme kvar tog Martin tog hem dem i säng. Jag stannade kvar och städade tillsammans med de andra PTC-damerna, nån pappa, några barn och skolans vaktmästarstädteam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar