måndag 10 juni 2013

Njuta, njuta, turbonjuta

Sitter på bergsbalkongen och väntar på solnedgången bakom Penang Hill. Trafiken hörs nere från marken, det doftar varmt, moskens böneutrop drar precis igång, barnen badar badkar i andra änden av huset och Martin sitter på sängen brevid dem med magknip från totalorgie av Kapitan's butter chicken och naanbröd.

Klart man föräter sig när Pulau Tikus älskade Kapitan's äntligen har öppnat efter renovering och utbyggnad i en evighet. Hela Gurney Drive har säkert haft magknip och lyckorus sen i torsdags då de smög igång. Facebook har bubblat, sms gått varma, ordet spred sig snabbt.

Nervösa har vi varit. Tänkt om nytt och fint inte smakar som det brukar. Jag är inte riktig säker än, take away brukar inte vara lika gott som äta på plats, så jag väntar med betyg för återöppnandet efter att både ha provat tosai-frukost och butter chicken till middag eller lunch. Gott var det, men som förr, ja jag vet inte än.

Det var tur de hann öppna, nu har vi en månad och tre dagar kvar. Njuta, njuta, turbonjuta är vad som gäller. Kapitan's ingår i det, precis som att sitta på balkongen på kvällskvisten och se till att få sig en massage i veckan. Vi har ett klippkort att jobba tomt. Jag drar mitt strå till stacken om en kvart på Paragon, Martin lägger barnen. Njuta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar