måndag 17 juni 2013

Ön runt

Jag kom runt hela ön idag! Det trodde jag inte imorse när jag åkte iväg till jobbet. Men, efter att ha suttit och halvsovit och sniffat avgaser på Puspakom, malaysiska bilbesiktningen så tänkte jag, tja varför inte? Det är lika långt att ta den rakare snabbvägen på den tätbebyggda delen av ön, som att ta den snirkliga, lantliga på baksidan.

Det var över tre år sen jag åkt där. När Martin och jag var här på orientation trip. Vi tog bakvägen till flygpatsen. Kan inte säga att jag kände igen mig. Inte ett dugg. Vackert var det. Det kom jag inte heller ihåg, minns mest en lätt åksjuka.  

Fel körde jag så klart, eftersom jag inte hade helspan på vägskyltarna som ibland dyker upp och trodde naivt att denna sida har bara en väg. Jag hade helspan på utsikten och rattta ratten. Men, det är lätt att vända. Ingen trafik att tala om. Kom nog hem ungefär lika snabbt som om jag kört samma väg tillbaka. Fast nu med ett gäng minnesbilder mer.

Bilen gick förresten igenom besiktningen som väntat och på tisdag nästa vecka blir en av killarna på IT stolt ägare av min fina gråa Alza. Jag blir stolt icke-ägare av bil. Ordningen blir återställd, jag äger ingen bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar