tisdag 4 december 2012

Femårskalas

Det var kalas i fredags. Jag minns knappt vad som hände och hör inget längre. Emelie firade sin fem stolta år med lek-all-inclusive på Adventure Zone. Yehaa, 30 barn, massa morsor och fullt drag. Emelie körde slut på lekorken redan innan de kom. Vi råkade komma i väldans god tid för det fruktade vägbygget var klart så bilen swischade till Batu Ferringhi på en kvart. Rekord.

Men, födelsedagsfiraren var nöjd ändå. Satt och drack jos och tittade på 'sina' barn. Njöt deras happy birthday-sång, som jag inte filmade för jag tryckte på fel knapp, och ville inte blåsa ljusen 'för det var så vackert'. Nöjd, mycket nöjd.

Jag? Trött, mycket trött och laddar om för 7årskalas som Filippa vill ha på Hard Rock men som Hard Rock verkar vara så där måttligt intresserad av att fixa. Sista chansen idag, tredje gågnen gillt borde jag kunna få boka deras födelsedagspaket. Om telefonistan lyckas koppla mig rätt person och rätt person faktiskt vet vad han ska göra.

 Annars blir det AZ igen. *Big Happy Smile*

3 kommentarer:

  1. Satt här och sa, vem 17 var det nu som fyllde år idag, den 5:e. Nån är det. Men kom inte på. Förrän nu. Stort grattis på 7-årsdagen till Filippa,i efterhand. Från hela gänget på Mary af Rövarhamn. Vi sjunger en truddelutt. Hoppas den hörs hela vägen ner till Penang. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag ska ha mit kalas på Fredag.Kom om ni kan.
    Filippa

    SvaraRadera
  3. Farmor och farfar på besök. Annars hade vi hoppat på första bästa färja. Hörde du sången?

    SvaraRadera