lördag 15 december 2012

Firmafest

I går var jag i 'Tusen och en natt'. Rakt in i glitter, frasiga kjolar, långa ögonfansar och fantastiska håruppsättningar. Damerna såg ut som orientaliska drottnigar och männen som kungar. En och annan kimino, kabaya, kinesiska klänningar och ett gäng cowboys minglade också omkring.

Foto togs i det oändliga, i alla konstellationer, före, under och efter den åtta rätters långa kinesiska middagen med shower, frågelekar och hög musik. Konversation var överflödigt.

Det var annual dinner, eller firmafest, på jobbet i g hotells balsal. Temat traditional costumes och jag hade inte nåt minsta svenskt, tradionellt att sätta på mig. Viktigaste händelsen på året. Klänningar sys upp, frisören lägger håret och sminkösen sköter make up:en. Och jag såg ut som vanligt.

Alldra bästa stunden blev när jag och herr H smet ifrån efter desserten, precis innan de tänder ljusen och avslutar tillställningen. Vi smet till hotellets nattklubb, tog oss en drink, tittade på varandra och försökte prata mitt i livemusiken. Men, bara titta djupt i ögonen funkade väldans fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar