tisdag 4 december 2012

Leva drömmen

Jag har en favoritblogg, eller egentligen är det en hel hemsida. Välskriven, spännande, rolig, intressant och med världens finaste bilder. S/Y Mary heter den och det är en familj från Limhamn som seglar jorden runt. Fyra år ska det ta, de la ut när vi lyfte till Malaysia. Barnen är lika gamla, föräldrarna också, ungefär. Väldigt lika och så olika.

Eftersom jag läst varenda millimeter på bloggen i två år så känner jag ju dem. Så när jag läste att de seglade upp Malackasundet, vårt vatten, då var det ju självklart att fråga om mina vänner ville komma på fika, leka och bara hänga vid poolen. Jag drog i väg ett mail. Måste i alla fall fråga....och fick svar!

Oj, vad skoj! Och, oj, vi känner ju egentligen inte alls varandra. För dem är vi bara en mailadress. Coolt att de vill träffa oss, ändå. Jag blev nervös på både deras och våra vägnar. Men, när de stod där nere i LOOCs gigantiska entre och när de satt och pimpla kaffe på havsbalkongen och vi bara pratade och pratade om våra olika världar, ja då kändes det bara så rätt.  Så roligt och så otrolig inspirerande. Leva drömmen, wow!

Ankdammen behöver lite injektion ibland och det här var bästa hittills! Ännu bättre blev det dagen efter när vi fick komma ombord på Mary, en riktig världsomseglarbåt. Jolleturen ut från Clan Jetty kunde barnen allt vara utan, men båten, vilket paradis. 'De bor i en klätterställning, fullt med kojor och toaletten är en tron!'. Så tronen provade vi många gånger och vi fick dem knappt av båten innan mörkret la sig.

Självklart ses vi på Langkawi till jul. Barnen har redan pysslat julkort och pratar om Lovis och Otto som de bästa gamla vänner. Längtar mer till att se dem än att tomten kommer.

2 kommentarer:

  1. Betydligt mycket mer än en mejladress vill jag lova. En livs levande svensk familj med alldeles lagom gamla och ovanligt trevliga barn. Det kunde vi ju bara inte missa; sådana som ni har knappast växt på träd i de vatten vi har härjat i de senaste åren. Skitkul att ses, och vi längtar redan till nästa gång. Kram, LLL&O

    SvaraRadera
  2. :-)
    de fiesta människor man träffar på runt om i världen är ju skjyssta! Ses!

    SvaraRadera