måndag 8 juli 2013

Äntligen!

Så har flyttgubbarna äntligen kommit! Vi är på gång. Martin packade halva natten. Sladdar, elektronikpryttlar och sånt. Fast mest gjorde han backup på alla bilder på externminnen och vi vet alla hur elektronik är när man är stressad. Det strular, hänger sig och låser sig. Externminnena var helt plötsligt skrivskyddade, internet försvann och mitt i alltihopa ställer ett av de obskyra flygbolagen in en av våra flygresor i Indonesien. Stress!

Jag gick och la mig.

Så, jag kunde ta morgonskiftet med att få dofsingar till skolan, diska och tvätta det sista och det där lilla småfixet man måste göra precis innan de kommer och packar ihop dina tre år i pappkartonger. Nu har jag inte mycket att göra. Surfar nätet, textar morsor och försöker klämma in några sista playdates för tjejerna och fika för mig.

Martin har, han jagar ny flygresa...sitter i telefon med Indonesien, mailar, scannar pass och har jagad blick. Jag vet att han fixar det. Vi snackar om mannen som fixar utflykt från Santiago, Chile till Nerudas hus vid kusten via telefon, på spanska (!) utan att kunna mycket mer än 'no habla espangol'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar